خانهمقالات

سفری به دنیای پرنده‌ها؛ از غنا تا کانادا

لذت دیدن و شناختن در آسمان و زمین

جای تعجب نیست که تماشای پرنده‌ها به‌عنوان یک سرگرمی در سراسر جهان شناخته می‌شود. با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از دوربین‌های شکاری و یک راهنمای جامع، پرنده‌نگران تقریباً می‌توانند به هر نقطه‌ای بروند و از سرگرمی‌های رایج لذت ببرند.
سفری به دنیای پرنده‌ها؛ از غنا تا کانادا

سفری به دنیای پرنده‌ها؛ از غنا تا کانادا

جای تعجب نیست که تماشای پرنده‌ها به‌عنوان یک سرگرمی در سراسر جهان شناخته می‌شود. با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از دوربین‌های شکاری و یک راهنمای جامع، پرنده‌نگران  تقریباً می‌توانند به هر نقطه‌ای بروند و از سرگرمی‌های رایج لذت ببرند.

اگر در نزدیکی کانون پرنده‌نگری زندگی می‌کنید و گونه‌های زیادی از بالای سرتان پرواز می‌کنند ، شما  قطعاً یکی از پرنده‌نگران خوش شانس هستید.

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند مسافت‌های طولانی را برای پیداکردن و تماشای پرنده‌ها طی کنند. اگر شما جزو این دسته هستید، در اینجا لیستی از بهترین نقاط پرنده‌گری جهان را برایتان فراهم کرده‌ایم:

کیپ‌می، نیوجرسی، ایالات متحده

کیپ‌می، یکی از زیباترین نقاط تماشای پرنده‌ها در جهان است. جایی که پرنده‌ها جذابی در طول مهاجرت بهار و پاییز خود در آن اقامت می‌کنند.

پارک ملی کاکوم ، غنا

بازدید از پارک ملی کاکوم فقط یک تجربه کوهنوردی نفس‌گیر نیست ... بلکه تمرینی برای حفظ تعادل هم هست! این پارک به دلیل پل‌های معلقِ آویزان از سایبان درختان سرسبز خود شهرت جهانی دارد. صدها گونه از پرنده‌ها را می‌توان در این مکان زیبا یافت و از تماشایشان لذت برد.

جنگل اسپاینی ، ماداگاسکار

این مکان خیره کننده، حقیقتاً بهشت پرنده‌ها است که باتلاق‌های آب شیرین و تالاب‌های زیبایی را هم در خود جای داده است. ماه جولای زمان بسیار خوبی برای بازدید از این کانون پرنده‌نگری است.

میندو، اکوادور

بیش از 400 گونه پرنده در میندو وجود دارد که تعدادی از آن‌ها پرنده‌های نادر هستند.

چرچیل، کانادا

اگر عاشق پرنده‌ها هستید حتماً سفری به چرچیل  کانادا برنامه‌ریزی کنید. مطمئناً ممکن است خرس‌های قطبی را ببینید، اما مراقب جغدهای برفی، قوهای تندرا و اردک‌های هارلکین هم باشید. درست در شرق چرچیل پناهگاه محبوب پرنده‌ها قرار دارد؛ مکانی ایده‌آل برای کشف ماکیان مختلف. تقریباً 175 گونه در داخل و اطراف منطقه چرچیل یافت می‌شوند.

منبع: سایت Hobby Help